fredag 4 september 2009

Höst picknick



Här är en väska jag virkade för ett tag sedan. Har inte riktigt använt den, men idag kom jag på att man kanske kunde ha den som picknickkorg, lite sådär höstigt :). Den har ganska bra form för det också!

Den är virkad i mattvarp, som man väver trasmattor i, ett väldigt roligt material att virka i. Testa det. I och med att det är så grovt blir det bra att ha som underlägg under grytor tex. Har tyvärr inget mönster på denna väskan, men det är bara att prova sig fram ;)

Ha det så mysigt i höstvädert!

/fröken pony.

6 kommentarer:

  1. Virka har jag aldrig kunnat, men jag kan bli sugen emellanåt när jag ser sånt här.
    Tack för din gulliga kommentar!

    SvaraRadera
  2. HejsaN!

    Du frågade om amigurumiögon jag använt, dom bruna är från stoff och stil :) Det gick visst inte att kopiera in en länk i denna kommentar men gå till deras hemsida, sen sybehör-> hobbyartiklar-> ögon/nosar

    SvaraRadera
  3. Jag har också testat att virka i trikåtrasor, det är kul!

    SvaraRadera
  4. Den var fin, härlig färg!

    SvaraRadera
  5. Man blir sugen på att själv packa en liten picnic väska.
    Själv ska jag försöka virka ett litet hus till en sagopåse. Har du tips till mig?
    Ewa

    SvaraRadera
  6. Ser ju ut som en perfekt picknickväska. Jättefin bild med trädet och de fina flaskorna. :-)

    SvaraRadera