lördag 19 september 2009

Prinsesstårta och kalasbyxor



Imorse slängde jag på mig kalasbyxorna, fram grädden, och började baka. 2 prinsesstårtor och 40 syltkakor blev det allt, för idag ska det nämligen firas. Imorgon fyller jag ju år!

Prinsesstårtan kanske ser giftig ut med sin gröna färg, och flugsvampar, men alla som kommer kan vara lugna. Det är bara marsipan, sylt, grädde och kärlek :)

Nu måste jag plocka fram dammvippan, och börja städa med, så att tårtan kan gotta till sig!

/fröken pony.

13 kommentarer:

  1. Du är världens bästa... Älskar dig!

    /nobody puts my baby in a corner

    SvaraRadera
  2. sv; fröken pony
    Absolut! Och dessutom är ju jordgubbbar toppengott ^^,

    SvaraRadera
  3. Oj, vad hurtigt gjort! Själv är jag bättre på att planera att baka, än att få något bakat... men köpes går ju också ;-)

    SvaraRadera
  4. kikar tillbaka..vilken fin tårta:-D
    kul att se att fler delar mitt intresse för bak:-)

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin! Och headern sedan vilekn superfin! Nu är alla presenter färdiga och inslagna, jag hoppas att du blir glad.;)

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  7. Grattis! Vilken underbar header!

    SvaraRadera
  8. Ah, nu blir jag sa besviken att jag inte var hemma hos er igar. Vilken tarta alltsa! ojoj, och den smakade sakert ljuvligt. Hoppas bion var bra och att du kom in, haha men de ar saklart att du gjorde, tog du med leg? ;) fick du visa? hihi. KRAM PA DIG KUSIN

    SvaraRadera
  9. Tack för igår. Vilka fina saker du gör. Tårtan och kakorna var jättegoda. Hoppas att filmen var bra.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  10. Oj vad fin tårta du gjort.Synd att man inte fick smaka.Kul att du hört från Josefina hon var också sugen på tårtan.
    KRAM Mormor

    SvaraRadera
  11. Grattis Cornelia, hoppas du gillade korten jag och sofie gjorde! jättesöt blogg :*

    SvaraRadera
  12. Trevligt med en ny besökare! Ja, rya, jag lärde mig av en vän men tror säker det finns många bra beskrivningar på nätet eller böcker att låna på bibblan. Lycka till!
    /Lina

    SvaraRadera
  13. Grattis i efterskott!
    Vilken härlig tårta! Passade väldigt fin som header!

    SvaraRadera